Tiedote turvallisuudesta ja varauksista hotelleissamme COVID-19 viruksen aikana

KÄMP COLLECTION HOTELS 2020-03-13

KÄMP COLLECTION HOTELS MAALISKUUTA 13, 2020 – päivitetty 7.4.2020

Ilmoitimme lehdistötiedotteessamme 20.3, että joudumme sopeuttamaan toimintaamme johtuen COVID-19 viruksen aiheuttamasta vakavasta kysynnän heikkenemisestä. Sopeuttaminen merkitsee kahdeksan hotellimme sulkemista seuraavasti:

24.3: Klaus K Hotel

25.3: Hotel St. George, Hotel Haven, Hotel Lilla Roberts, Hotel Fabian, GLO Hotel Art, GLO Hotel Sello

1.4: GLO Hotel Airport

Hotellit ovat suljettuina toistaiseksi ja ne tullaan avaamaan heti, kun kysyntä palautuu riittävälle tasolle. Tällä hetkellä hotellit ovat suljettuina 31.5 asti.

Tulemme pitämään toiminnassa Hotel Kämpin ja GLO Hotel Kluuvin ja näissä hotelleissa on tehty mittavat järjestelyt, jotta henkilökunta tai asiakkaat eivät altistu virukselle.

Mikäli sinulla on varaus johonkin suljettavista hotelleista aika välillä 24.3 – 31.5, sinun ei itse tarvitse tehdä mitään, tulemme olemaan sinuun yhteydessä ennen tulopäivääsi. Pyrkimyksemme on saada kaikki olemassa olevat varaukset sijoitettua auki pidettäviin hotelleihimme.

VARAUSTEN PERUUTUKSET AJALLE 16.3 – 31.5.2020

Suomen hallitus ilmoitti 16.3.2020 Suomen olevan poikkeusoloissa COVID-19 viruksen vuoksi ja asetti voimaan koko maata koskevan valmiustilalain 13.4.2020 saakka. 30.3 hallitus päätti jatkaa rajoitustoimenpiteitä 13.5.2020 asti. Tilanteesta johtuen päivitämme peruutusehtojamme seuraavasti:

Seuraavat peruutusehtojen muutokset koskevat varauksia, jotka on varattu 31.3 – 13.5 väliselle ajalle:

Joustavilla hinnoilla tehdyt varaukset

Suoraan hotellin, myyntipalvelun tai hotellien omien verkkosivujen kautta joustavilla hinnoilla ja peruutusehdoilla tehdyt varaukset: voit peruuttaa varauksen kuluitta tulopäivänä klo 16 mennessä.

Ennakkovaraajan hinnoilla tehdyt varaukset

Ennen 6.4 tehdyt ennakkovaraaja-hintaiset varaukset

Jos et halua siirtää ennakkovaraajan hinnalla ennen 6.4.2020 tehtyä varaustasi vaan haluat perua sen, palautamme ennakkomaksun Kämp Collection Hotels lahjakortille. Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta sen kirjoittamispäivästä lähtien.

Suljettuja hotelleja koskevat seuraavat ehdot:

Voit siirtää varaustasi kuluitta ja varata minkä tahansa ajankohdan 31.12.2020 saakka hotellin saatavuuden mukaisesti. Mikäli sinulla on ennakkoon maksettu varaus johonkin suljetuista hotelleistamme ennen 31.5 etkä halua siirtää varausta, voit peruuttaa sen. Tällöin palautamme ennakkomaksusi Kämp Collection Hotelsin lahjakortille. Lahjakortti on voimassa 12 kuukautta sen kirjoittamispäivästä lähtien.

Jos olet tehnyt varauksesi jonkin online-matkatoimiston kautta (Booking.com, Expedia tai jokin muu online matkatoimisto), sinun tulee siirtää tai peruuttaa varauksesi saman online-matkatoimiston kautta.

6.4 jälkeen tehdyt ennakkovaraaja-hintaiset varaukset

Jos olet tehnyt ennakkovaraaja-hintaisen varauksen 6.4.2020 jälkeen minkä tahansa varauskanavan kautta tai mille tahansa ajankohdalle, ja haluat peruuttaa varauksesi, emme palauta maksamaasi ennakkomaksua. Suoraan hotellin omien varauskanavien kautta (myyntipalvelu tai verkkosivu) tehtyjen varausten osalta sinulla on kuitenkin mahdollisuus siirtää varauksen ajankohtaa veloituksetta kerran. Huomaathan, että ajankohdan muutoksella saattaa olla vaikutuksia varauksen hintaan.

Ryhmä- ja kokousvaraukset

Ryhmä- ja kokousvaraukset voit peruuttaa veloituksetta viimeistään 3 arkipäivää ennen tulopäivää. Voit myös siirtää varaustasi kuluitta ja varata minkä tahansa ajankohdan 31.12.2020 saakka hotellin saatavuuden mukaisesti. Huomaathan, että ajankohdan muutoksella saattaa olla vaikutuksia varauksen hintaan.

Jos haluat muuttaa jo tehtyä varausta, olethan yhteydessä myyntipalveluumme tai suoraan siihen hotelliin johon varaus on tehty.

Muita ajankohtia 31.5.2020 jälkeen koskevat seuraavat peruutusehdot:

Tavalliset peruutusehdot ja säännöt ovat voimassa ja varausehtomme löydät täältä, kokousvarausten toimitusehdot täältä. Varauksesi ehdot riippuvat siitä, millaisen varauksen tai sopimuksen olet tehnyt. Löydät varauksesi peruutusehdot varausvahvistuksestasi tai sopimuksestasi. Voit tarkistaa vakuutusyhtiöltäsi, oletko oikeutettu kompensaatioon matkan ja hotellivarauksen mahdollisen peruuntumisen takia. Mikäli varaus on tehty matkatoimiston tai kolmannen osapuolen kautta, otattehan yhteyttä kyseiseen tahoon varauksen muutos- ja peruutusmahdollisuuksista.

Yksittäisiä varauksia, ryhmävarauksia sekä tilaisuuksia koskeviin ylitsepääsemättömiin esteisiin sovellamme seuraavia ehtoja:

Yksittäiset huonevaraukset

Suoraan hotellin, myyntipalvelun tai verkkopalvelun kautta tehdyt varaukset, joissa vieras on tulossa maasta, jota koskee matkustuskielto, saa perua veloituksetta.

Suoraan hotellin, myyntipalvelun tai verkkopalvelun kautta tehdyt varaukset, joissa vieras ei tule maasta, jota koskee matkustuskielto, koskee normaalit peruutusehdot. Varauksen ehdot löydät varausvahvistuksestasi.

Ryhmävaraukset ja tilaisuudet

Tapauksissa, joissa asiakkaan kanssa tehty sopimus sisältää luettelon erityisistä tapahtumista tai olosuhteista ja luettelossa mainitaan epidemia tai pandemia tällaisena olosuhteena, voidaan koronavirusta pitää ylivoimaisena esteenä.

Tapauksissa, joissa asiakkaan kanssa tehty sopimus sisältää luettelon erityisistä tapahtumista tai olosuhteista ja epidemiaa tai pandemiaa ei erikseen tällaisena olosuhteena mainita, koronavirusta ei pidetä ylivoimaisena esteenä, elleivät viranomaiset erikseen ole julistaneet kieltoa joukkojen kohtaamisesta hotelleissa (viranomaisten suositus tai ohjeistus ei ole riittävä peruste force majeur -säännön soveltamiseen).

Suomen viranomaisten 12. maaliskuuta 2020 ilmoittama kielto, joka koskee julkisten kokousten ja julkisten tapahtumien pitämistä, ei sinänsä koske hotellin päivittäistä toimintaa (ts. huoneiden vuokrausta, aamiaista, illallista jne.), vaan sellaisia yleisölle osoitettuja tapahtumia, joihin osallistuu yli 500 osallistujaa. Kielto ei tällä hetkellä koske yksityisiä kokoontumisia tai yritystapahtumia (esimerkiksi konferensseja, joita ei ole osoitettu yleisölle).

Tapauksissa, joissa asiakkaan kanssa tehtyyn sopimukseen sisältyy yleinen ylivoimainen este, määrittelemättä erityisiä tapahtumia tai olosuhteita, tai jos asiakkaan kanssa tehdyssä sopimuksessa ei määritellä ylivoimaista estettä, koronan puhkeamista ei pidetä ylivoimaisena esteenä, elleivät viranomaiset erikseen ole julistaneet kieltoa joukkojen kohtaamisesta hotelleissa (viranomaisten suositus tai ohjeistus ei ole riittävä peruste force majeur -säännön soveltamiseen).

Tapauksissa, joissa asiakkaan kanssa tehdyssä sopimuksessa määritellään ylivoimaiset esteet yksipuolisesti vain hotellin toimesta tai niitä ei määritellä lainkaan, asiakas ei voi vedota ylivoimaiseen esteeseen.

Turvallisuus hotelleissamme

Asiakkaidemme ja työntekijöidemme turvallisuus on meille ensisijaista. Minimoidaksemme koronaviruksen (COVID-19) leviämisen, Nordic Choice Hospitality Group ml. Kämp Collection Hotels on ryhtynyt toimenpiteisiin asiakkaidemme, henkilöstömme ja yleisen turvallisuuden ylläpitämiseksi.

Olemme koostaneet alle tiivistetysti aloittamiamme toimenpiteitä sekä koronaviruksesta johtuvan erikoistilanteen peruutusehdot.

Kaikki Nordic Choice Hospitality Groupin omistukseen kuuluvat hotellit seuraavat terveysviranomaisten suosituksia, ohjeita ja määräyksiä, kaikissa kuudessa maassa, joissa hotelli- ja ravintolatoimintaamme on. Seuraamme jatkuvasti terveysviranomaisten suosituksia ja päivitämme toimintatapojamme niiden mukaisesti.

Olemme erityisen valppaana ja noudatamme tarkasti turvallisuusohjeita kanssa, varmistaaksemme asiakkaidemme ja henkilökuntamme terveyden. Tilamme  ja palvelumme ovat turvallisia vieraillemme, sillä noudatamme tarkasti viranomaisten asettamia ohjeita ja määräyksiä.

Mikäli ilmenisi tilanne, jossa meidän on syytä epäillä asiakkaamme tai työntekijämme sairastuneen koronavirukseen (COVID-19), seuraamme terveysviranomaisilta saatavia ohjeita. Olemme myös tehneet sopimuksen turvallisuusalanyrityksen (SEMAC) kanssa, jolta saamme ohjeita hotellinjohdolle, mikäli koronavirusepäily tiloissamme ilmenisi.

Toimintatapoja infektioriskin minimoimiseksi

• Kaikki hotellimme noudattavat yhteistä toimintasuunnitelmaa mahdollisessa infektiotilanteessa
  • Olemme saaneet tarkat ohjeet turvallisuusalanyritykseltä, kuinka meidän tulee infektiotilanteessa hotellioperaattorina toimia
  • Työntekijöitä on ohjeistettu toimimaan asianmukaisesti vallitsevassa tilanteessa ja toimimaan turvallisesti välttyäkseen tartunnalta
  • Pidättäydymme kättelystä ja vältämme tilanteita, joissa voi altistua ihmisten aivastelulle, yskinnälle tai vastaavalle
  • Olemme lisänneet desinfektiohuuhteiden ja desinfioivien sumutteiden käyttöä
  • Kehotamme työntekijöitämme ja asiakkaitamme erityisen huolelliseen käsihygieniaan

Tätä sivua päivitetään, kun terveysviranomaiset julkaisevat uusia ohjeita ja suosituksia.